Cealalta Clementina si recunostiinta vesnica


.... " Eu sant draga lume...
Ninul vost' iubit..
Eu si de la.....
Ma intorc ranit !

 :)))) Suna salamistic si gutzesc... dar se potriveste.
Cred ca zilele astea, 3-4 au fost cele mai groaznice din ultimii ani.
Am primit o gripa extrem de violenta si 3 zile m-am luptat cu temperaturi de 38,5 - 39 de grade...
Ba din nefericire in urma unui stranut rebel mi s-a rupt si o coasta...
( Sa nu credeti ca e ceva socant... pentru persoanele cu Maladia Oaselor de sticla e perfect normal ca in timpul stanutului s-au unor reprize de tuse sa li se rupa coastele ) asa ca acum de abia ma mai misc de colo pana colo si sant legat peste piept cu un fular care cred ca ma ajuta doar psihologic mai mult... dar cu care imi sta foarte haios..si par chiar si mai ridicol si mai tembel de cum par in mod normal.

Noroc cu prietenii si amicii care mi-au trimis care E-mailuri, care mesaje  cu urari de ziua mea.. altfel trecea data de 3 Mai si eu nici nu stiam ca am mai imbatranit cu un an.
 Cam deprimant... dar asta e adevarul... noroc ca nu mi-e frica de batranete ca eu de vre-o 10 ani in fiecare an de 3 Mai implinesc 28 de ani, aveam o vecina care de peste 30 de ani in fiecare an implinea 23..si sincer arata chiar mult mai tanara.

  De cautat nu m-a cautat chiar nimeni de ziua mea, (doar de sunat la telefon m-au sunat 2 prieteni si le multumesc.) asa ca mi-am petrecut doar impreuna cu gripa si cu Rebeca..prietena mea imaginara.
 Acu santem putin suparati unul pe altul si nu mai vorbim... dar o sa ne impacam iar intr-o zi doua ca nici unul nu putem fara celalaltul...

 Insa sa va povestesc de la ce am inceput cearta...
 Bunicul meu in timpul vietii obisnuia sa lucreze ca un sclav pe plantatii la anumiti vecini si cunoscuti ca atunci cand el nu va mai fi acestia sa vina sa ma mai ajute si ei pe mine...
 Cred ca nu are rost sa mai zic ca de venit nu au venit decat maxim 1-2..si el a fost sclav la 20...
iar cand am avut cu adevarat nevoie cum a fost anul trecut cand mi s-a daramat casa..nu a calcat unu sa ma ajute macar un ceas...

 Ei bine.. dintre cei pe care Bunicul meu i-a ajutat este si  Clementina.
 Clementina e o tanti foarte de treaba... (dar cum in zona mea locuiesc doua tanti cu numele de Clementina..ei i se spune Cealalta Clementina) ....Clementina intotdeauna cand ma vede pe strada vine la mine... se uita asa lung..isi sterge o lacrima din coltul ochiului..si izbucneste...

 - Doamneeeeee, Doamneeeeee... ce te-a mai iubit bunicul tau... Dumnezeu sa-l odihneasca !... A fost om tare de treaba.... nu ca...si catzaua de mata..care te-a lasat asa amarat si o plecat....!!!
Apoi incepea iar sa boceasca..si la final... incheie...

 - Daca vreodata ai nevoie de ceva.... trimite dupa mine ca vin si te ajut... ca si Bunicul tau ne-a ajutat tareeee mult pe mine si familia mea.... !!!
.. si dupa aia iar incepea sa boceasca...

 Anul trecut... cand era canicula aia mare si pe strada mea toata lumea era plecata ba prin tara in vacanta, ba zacea lovita de canicula... am facut greseala sa trimit dupa Clementina sa ma scoata din necaz...

 Clementina a venit imediat...
 Cand a intrat in casa si m-a vazut..a si inceput rapid sa-mi zica ce om bun era Bunicul meu..si ce curva si bestie a fost mama.... si apoi a inceput sa planga...
 am asteptat cuminte sa-si termine stocul de lacrimi si apoi i-am zis ca vreau daca poate sa merga pana la magazin sa-mi faca niste cumparaturi ca eu nu rezist pe caldura aia.
 A zis ca merge cu placere, asa ca i-am spus ca vroiam vre-o 4 paini ca le pastrez in frigider si imi ajung o sapatamana,   o cutie de Tic-Tac si 4 inghetate la pachet..nu la cutie.
 I-am scris si bilet Clementinei ca sa tina minte, asa ca a luat biletul, banii si a plecat....
 Am asteptat toata ziua pe Clementina sa soseasca cu painea, cu bomboanele si cu Tic, Tac -ul...
dar s-a facut seara si ea nu a mai aparut.
 In dimineata urmatoare pe la 8 dimineata am observat ca era mai racoare..asa ca am mers eu si mi-am facut cumparaturile...
 Seara... a aparut si Clementina...
 Cum a intrat a si inceput sa se planga ca ce greu i-a fost si ei sa merga la magazin..iar cu o zi inainte nu a putut merge deloc..ca a avut treaba, a trebuit sa faca mincare... apoi i-a venit cumnata in vizita..etc..
 Apoi a scos din plasa o paine si o pungutza cu bomboane obisnuite de menta.
 Mi-a zis ca mi-a luat doar o paine ca e vara si se intareste repede..dar ca daca mai vreau imi cumpara si in ziua urmatoare una, apoi mi-a zis ca de la magazin a trecut pe la o cumnata si din aceea nu mi-a luat si inghetata ca oricum se topea..iar bomboanele Tic Tac erau intr-o cutie foarte mica si aratau rau..nu pareau bomboane asa ca mi-a luat ea bomboane de menta vrac... care erau mult mai mari si mai multe de banii aia...
Si imi zise ca restul ramas o sa mi-l dea ea in 2-3 zile ca acum nu are bani schimbati.
 Apoi Clementina si-a mai amintit putin de bunicul..a mai plins mi-a mai zis de 2-3 ori ce nenorocit sant si ce rea e soarta asta ca ma chinuieste.. si a plecat....
 Recunosc ca de atunci nu am mai chemat-o pe Clementina sa ma salveze niciodata... pana astazi...

Dupa cum va zisei... am tras 3 zile de boala atroce..sant plin de rani in gura de la temperatura, buzele imi sant arse, nasul mi-e tot o rana si inca imi curge din greu... sant practic distrus... dar ieri si astazi nu am mai facut temperatura peste 38 si asta ma bucura...

 Ieri toata ziua am avut pofta de niste supa calda ori niste spaghete Bologneze..picante..
 Astazi de dimineata cind mersei sa deschid poarta la strada... Clementina trecea pe drum...
 dracu ma puse si o salutai.... si cum ma vazu..cum isi dete seama ca am ceva..

 Veni la mine.. planse iar din belsug... Eu ai spusei ca a fost ziua mea zilele astea..
Si ea fu tare trista...
 - Doamneee ...(zise Clementina sfarsita ) de atatia amar de ani te chinuiesti ?....
Muult ai trait mai copile asa amarat si chinuit !..(zise ea..dupa ce tocmai imi urase la multi ani )
Mama ta e de vina.. catzaua..putea face si ea un avort... ca toate femeile fac avorturi... nu sa te lase sa te chinuiesti atata...
  da ea nu... te-a facut si dupa aia a plecat... catzaua...catzaua.. !
 Io..taceam chitic.. si ma uitam daca nu am ceva obiect ascutit la vedere pe care Clementina miloasa l-ar putea folosii sa-mi curme chinul :)))))) dar nu era nimic..asa ca fusei fericit.

 O intrebai daca nu cumva vrea sa mearga pana la magazin sa-mi cumpere 2 pulpe de pui, sa-mi fac o supa..  un plic de boia iute si un pachet de spaghete..
 Si ea zise ca ba da..merge cu mare drag..ca doar si bunicul meu a ajutat-o pe ea si pe familia ei cand au avut nevoie... Apoi Clementina amintindu-si iar de bunicul meu si de ce a patimit cu mine..mai trese 2 reprize de plans si pleca la cumparaturi in sfarsit...

 Si desii eram sigur ca 2 zile nu o s-a mai vad si ai zisei asta si lui Rebeca ( prietena mea imaginara ) Clementina sosii in 3 ore...
 Cand a intrat pe usa mi-a zis ca eu din greseala am scris boia iute in loc de boia dulce... dar ca a remediat ea greseala si mi-a luat boia dulce cum trebuia... si imi puse pe masa un pliculet de boia dulce inceput.. imi zise ca a luat si ea jumate din el ca oricum eu nu am ce face cu atata boia dulce si o sa se strice..asa ca decat sa se strice mai bine sa foloseasca ea jumate.

 mi-a gasit si spaghete..dar erau cam scumpe..asa ca mi-a luat Paste Fainoase vrac... mercisori..dar buni si ieftini.. se rup ei si se sparg in timpul fierberii, dar sant ieftini zise Clementina si asta conteaza....si pulpe nu mi-a luat deloc..ca a auzit ea ca alea sant de la pui morti... si astea de la magazin chiar erau un pic invinetzite.. dar imi promise ca daca o sa-i creasca puii de gaina..cei care trebuie sa-i iasa in citeva zile din incubator..o sa-mi aduca ea niste pulpe ca lumea sa fac supa..nu din astea cum se gasesc in magazine.

 Apoi ma anunta ca in cateva zile o sa vina sa-mi aduca si restul de bani care i-au mai ramas de la magazin..ca in graba mare ca sa vina sa-mi aduca cumparaturile..nu mai stie ce a facut cu el..ori l-a pierdut pe drum..ori a uitat sa-l ia de la magazin...
 Asa ca eu o lasai pe Clementina in casa sa-mi planga de mila, si mersei in bucatarie sa-mi gatesc cele mai delicioase paste fainoase cu boia dulce... si poate chiar si o supa calda fara pulpe de pui....

 Dar si cand...or iesii din oua puii Clementinei si or creste mari..o sa mananc doar pulpe de pui in fiecare zi...
 Rebeca , prietena mea imaginara zice ca sant dus cu pluta daca sper la asa ceva..
 I-o zic ca se va tine de cuvant..doar si bunicul meu i-a ajutat toata familia ei cit a trait ...si ea ai este recunoscatoare.
.. Asa ca io zic da... Rebeca zice ba.. si uite asa ne certaram..dar ne impacam noi iar in cateva zile... ca vorba aia ....prietenii imaginari si Spondiloza cervicala...le ai pe viata ... !

Comentarii

  1. In primul rind Ninule iti doresc un calduros LA MULTI ANI,sa fi fericit si sanatos ,sper sa iti treaca repede raceala ,care te bintuie,cel mai important lucru ferestete de Clementina,am ris cu lacrim ,te-ai ars odata cu ea ,dar ai trimis-o si a doua oara.A avut intenti bune dar nu sau potrivit pt. tine .Inca odata LA MULTI ANI.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ninule, vad ca ne facim sa lacrimam, da' nu de raceala ta, ci de vecina Clementina.Mai bine spus de bucuria pe care ne-o faci cu talentul tau.Pezevenchiule !
    La multi ani !

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc mult Mirela !

    Zinca, multumesc mult de urare !.. si de cuvintele frumoase.

    RăspundețiȘtergere
  4. Abia ce am terminat de citit ultimele postari. Am intrat mai demult pe blogul tau si nu stiu de ce nu l-am trecut in lista mea. Acum o sa o fac pentru ca ai un blog super! Felicitari! Esti un tip pe cinste!

    RăspundețiȘtergere
  5. Poc!Poc!
    Am nimerit-o pe Clementina, caci numai doua gloante aveam :(

    La multi ani, Ninule si cu sanatate! Cand iti vine sa stranuti tine degetul aratator apasat deasupra mijlocului buzei superioare si-ti trece.
    Sa auzim de bine!

    RăspundețiȘtergere
  6. Minoki, bine ai venit, si multumesc mult pentru cuvintele frumoase.

    Elisa, multumesc mult si de urare si de sfat... deja l-am incercat si merge :)).

    RăspundețiȘtergere
  7. ai un stil minunat de a scrie:))ma amuz mereu cand citesc ce palpitanta e viata ta.
    e bine ca esti o fire vesela si optimista .
    sper sa treci peste gripina asta si sa te faci bine si sa nu te mai doara coasta!
    la multi ani am zis?numai de bine!

    RăspundețiȘtergere
  8. Salut Ninule !
    La mulţi ani fericiţi !
    Îmi place stilul tău chiar dacă odată demult ne-am cam încontrat ( îţi aminteşti ? ) nu m-ai deranjat căci m-am documentat ulterior şi aveam amândoi dreptate şi-n plus nu sunt supărăcios .
    Acum te cunosc mai bine şi te apreciez.
    La începutul articolului eram revoltat împotriva Clementinei dar mai apoi am înţeles că e cam "dusă" (săraca) şi eu am iertat-o cred ca şi tine dealtfel şi-s sigur că vei repeta greşeala căci nu poţi fi supărat pe o aşa "nevinovată" .
    Multă sănătate şi zile senine îţi doresc !

    PS Ai grijă cu Clementina , uită să îi dai bani poate şi ea uită că nu i-ai dat :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Astept cu nerabdare sa iasa puii si sa vedem continuarea. Desi tind sa votez cu Rebeca si sa cred ca data viitoare cand iti va mai iesi Clementina in cale iti va spune c-a dat dihorul la pui si i-a mancat pe toti. ;))
    La multi ani, Ninule. Si sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  10. Macanta, multumesc mult !

    Sorin, disputele nasc progresul, cel mai bun prieten al meu actual era un baiat care atunci cand era mic mereu ma chinuia :)))
    Marile prietenii au nascut uneori din lupte si dusmanii, nu doar din discutii aprinse cum a fost intre noi :) Multumesc mult de urari !

    Rappa, multumesc mult ! pe unde umbli? Ce mai faci ?..Tot astept sa ma chemi la nunta da vad ca nimic, nimic :( :)))))

    Lipo, adevarul este ca e si cam in varsta..tanti Clementina si cred ca deja a uitat ce a zis:))

    RăspundețiȘtergere
  11. Daca singura la care mai poti apela este aceasta Clementina, ma gandesc cu groaza cum sunt ceilalti care nici macar nu-si mai amintesc cat i-a ajutat bunicul tau. Infiorator ce am citit! Imi pare tare rau ca doar atat omenie a mai ramas in satul tau :((

    RăspundețiȘtergere
  12. Sa ai în prejmă oameni frumoşi.
    LA MULTI ANI!...cu sănătate şi dorinţe împlinite!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Abtine-te de la comentarii jignitoare sau vulgare ca oricum nu le va vedea nimeni, nici chiar eu ca pe alea le citesc cu ochii inchisi. De asemenea, postarea comentariilor sub anonimat vor fi aprobate intr-o anumita limita.

Postări populare de pe acest blog

Moartea unui joc frumos

Casio G-Shock, un ceas fara concurenta

Blogul lu' Ninu si Lumea femeilor