Ceasul deşteptăreţ




Imi trimise Primaria o instiintare cum ca trebuie sa ma prezint la o zi de munca voluntara pentru infrumusetarea localitati, la inceput crezui ca e rost de niscaiva gluma dar as, de unde norocul ala?! Primarul imi spuse ca mort, copt, tre sa ma prezint si asta chiar Sambata (adica cum fu ieri )dimineata la 7. Aoleu!!! zic, pai eu nu m-am mai trezit la sapte de cand mergeam la scoala si la scoala am mers vre-o 3 zile numa, asa ca o sa fie tare greu. El zice, no las` ca-ti pui ceasul sa sune si te trezesti tu cumva ca` si mie imi suna ceasul dimineata. Aoleu, zic eu, in fiecare dimineata va suna ceasul??? Mda...zice, si iote nam nic. Ei si dumneavoastra, dom` Primar, zic eu, poate nu-i ceasul bun, ca` la bunicul ii suna doar odata si gata...alta data nu mai avu nevoie. Era bunica-tu mai a draku, zice el, apoi imi trinti telefonu-n nas.


Acu` ramasei nedumirit, mai deci vorbi serios, ori ba? Da` hotarii sa merg totusi a doua zi dimineata si io la munca voluntara, macar sa ma prezint asa de ochii lumi daca tot n-oi putea lucra nimic, insa drama, de unde sa pun eu ceas sa sune daca n-am (ca eu si cind fierb paste fainoase ma orientez dupa soare, sa le tin 9 min, din cauza asta nu gatesc paste niciodata noaptea ). Imi iau eu portofelul, aveam in el vre-o 130 de lei, aproape toata pensia mea ce o primisem cu 2 zile in urma, si plec la magazin sa-mi cumpar un ceas desteptaretz, ca` era deja Vineri si Simbata la 7, gata, desteptarea...


Intru in magazin, aci surpriza...vinzatoare noua...bruneta...dragalasa, niste ochi mari, mari si o gurita mica si rosie ca o cireasa coapta. Imi dadui seama imediat ca era microbista, dupa mingile de fotbal ce le tinea sub bluza. Ma apropii si ea atunci ma vede si ma intreaba, mm..ce doriti?? O privesc pe ea, mingile, zic, aaaaaaaaa vreau...(ce drac`vreau?!...ca uitasem) aaa, ea crede atunci ca sint si surd si se apropie de mine, DOAMNEEEEE...deci nu erau mingi de fotbal, si parfumul ei de iasomie...se apleaca la urecheam mea si imi zice, CE DORITI??? Aaaaaa...pai eu un ceas desteptaretz, zic revenindu-mi cat de cat, in timp ce nu mai pot privi altceva. Cum se aplecase asupra mea, nimerisem exact intre pieptul ei stang, generos, si pieptul ei drept,generos, imposibil sa mai vad ceva decat minunatiile ce le-a dat Dumnezeu pentru desfatarea barbatilor. Incep repede o rugaciune, Doamne opreste timpu-n loc sa-mi pot spala si io privirea de praful indiferentei, dar de unde asa noroc pe mine, ea se retrage si-mi arata pe raft vreo 3 tipuri de ceasuri. Zice, doriti cu cifre romane, romanesti? mmmmmaaai bbbinne cu rrrrrromanesti...zic io inca buimac de priveliste, ca sunt rromi destui in localitate sa le ia si pe alea cu cifre romane. Ea zambeste, nu-s romane de la rromi, sunt de la unu Roman de a inventat Roma! aha...eu credeam altceva. EEE, zice ea, eu stiu ca deh...am facut 2 facultati, si asta Roman si Traian era gemeni si-i crescuse o lupoaica ori un caine lup, ca` nu mai stiu si astia sugand de la lupoaica, intr- o zi numai ce le trece prin cap si inventeaza alfabetul roman. OOO zic eu, ce interesant... pai da zice ea, eu nu-am facut scoala degeaba, am bagat ceva la cap si-mi pune pe tejghea un ceas chinezesc de plastic cu baterie.


Dau sa iau ceasul, dar chiar atunci ea-l ia inapoi si privindu-ma asa gales ma intreaba, nu doriti totusi sa luati unul doar cu 2 lei? cu 2 lei?! aaaaa ba da cum sa nu. Ei asta-i bine zice ea ca` asta-i destul de scump, 10 lei face, dar ia priviti aci, si-mi scoate de sub tejghea o punga de pufuleti, imi baga punga sub nas si-mi arata cu degetelul ei delicat, incarcat cu inele groase de aur, ce scrie pe punga, Pufuleti cu surprize... puteti castiga de la ceasuri de masa, pana la inele de aur si televizoare color. Citesc si in inima mea incepe sa-ncolteasca pofta de castig nemuncit. Aha, deci ceasuri, ea zice, vedeti ce usor e? Mda, zic. Luati? Mda...zic eu iar cu ochii cand la ea, cand la punga. Cate? zice ea, eu ma balbai, o privesc...Doamne ce frumusete, cum zambeste, si inelele...multe rau, numar..3...5...6...8...12...15...


15? zice ea, perfect si puteti castiga si televizorul. Aaa...ce 15? ingaim eu ametit. Pai ati comandat 15 pungi, ori doar m-ati amagit, intreaba ea bosumfalata. Aaa nu fac eu din alea...chiar cu Dumneavoastra?! zic rosind tot. Si ea-mi vara atunci sub nas 15 pungi de pufuleti cu surprize. Sa va ajut sa le desfaceti? ma intreba. Aaaaaa, raspund eu, e obligatoriu aici sa fie desfacute, zice, ca trebuie sa validam cistigul daca e cel mare. Aha deci asta e...atunci ok, si desfacem... In prima punga un fluturas de plastic verde pentru prins parul, punga 2 alt fluturas verde si uite asa din fluturas in fluturas ajungem la punga 8, dar nici urma de ceas. Ei lasa, zice ea, doar nu e chiar asa de grav, nu?! va deranjeaza ca sunteti aci cu mine? zice si-mi atinge usor fata cu palma. A, nu...zic eu, e chiar o bucurie. OK, atunci, ia sa mai luam noi 10 pungi si sa vedeti de nu gasim noi ceasul acela buclucas, si mai pune pe tejghea 10 pungi. Desfacem, desfacem, gasim pixuri, gume de sters, brelocuri cu reclame la tigari...da` nici urma de ceas. Pe la punga 17 face ochi mari si exclama: Aha, te- am gasit, nenorocitule! eu privesc speriat dar ea tine in mana un fluturas rosu, zice, uite ce frumos e, nu ti se pare?! Ba da, zic eu, e tare frumos... mda zice ea, nu vrei sa mi-l faci mie cadou? Cum sa nu, sunt chiar onorat. Ea se apleaca si, bagandu-mi capul intre cele 2 minuni ale raiului ei personal, ma saruta pe frunte. Nu le vreti si pe acestea, intreb eu aratandu-i celelalte surprize. E, lasa e destul asta, zice ea si privindu-ma zambitoare mai pune de sub tejghea un brat de pungi si uite asa din punga in punga ajung cu un munte de pungi langa mine si nici urma de ceas.


Gata, abandonez! zic eu. OK, cum vrei, zice, sa va fac totalul. mda, zic eu. 135 de lei, zice ea. Caaat??? intreb eu speriat, 135 zice ea calma. ok, scot tremurind portofelul si numar. La 130 banii se termina, o privesc rosiind tot si zic, imi mai lipsesc 5 lei, nu mai am, o sa va raman dator. E, lasa..nu-i bai, uite nici nu mai e nevoie de bani, imi lasi surprizele astea si da-i incolo de 5 lei, ziceti ca nu s-a intimplat nimic si ca sa vedeti ca sunt fata buna, uite va dau si 4 saci mari de gunoi sa aveti in ce va duce pufuletii acasa, si desface imediat 4 saci mari albastri si incepe sa puna in ei pungile de pufuleti una dupa alta. Acu stau si ma gandesc, cum sa transport eu saci astia la domiciliu? Vad pe cineva cunoscut pe strada si-l intreb daca nu vrea sa-mi transporte si mie saci..si un sac o sa-l dau lui, gata primeste si plecam catre casa.


Pe drum intalnesc un baiat de vre-o 11 ani care mai demult fuse elevul meu la info, ii zic, Mihaitza, stai mai, sa-ti dau niste pungi de pufuleti mai. Lasa nene Ninule, da-i dracu, ca` pleca si tata aseara dupa paine si veni acasa cu 2 saci de pufuleti ca-i zise vinzatoarea asta noua ca poate castiga un TV LCD, da-i dete mama LCD cand veni de nu se vazu, si inciudat Mihaitza dete cu tigara ce-o avea in mana de pamant, o calca cu piciorul nervos si continua sa se joace cu o lopatica intr-o gramada de nisip ce o aduse Primaria acu 5 ani sa repare de urgenta Caminul cultural si de atunci asteptau sa soseasca si cimentul tot de urgenta...
__________________
...Pe cind sa cotesc pe strada ce duce la casa mea...o fetita se chinuia sa scoata cu un cutit de bucatarie ochii unei papusi Barbie. O intreb si pe ea, vrei sa-ti dea nenea Ninu o punga de pufuleti? Nu, zice ea, mama a zis ca pufuleti cumpara doar tampiti si ca aci in satul asta crede ca s-a rasturnat trenu` ce transporta toti tampiti din lume. Aha zic, poate are dreptate mama ta zic eu...are. Are zice ea ca mama nu minte, decat duminica Dimineata cand zice ca merge la Biserica dar ea intra la vecinul Tudose. Ihi, zic eu, ok, esti o fetita desteapta. Si frumoasa zice ea, uite ce am si-mi arata in par un fluturas galben de tipul celor din pungile de pufuleti. Ooo, zic, e surpriza din pufuleti? Da, zice ea, am si pe cel verde, si pe cel mov, mai imi trebuie cel rosu. Aha, atunci va trebui sa mai cumpere mamica ta pufuleti ca sa-l gasesti si pe cel rosu. Mami a zis sa mai astept ca sigur se va gasi un fraier la care sa i se nimereasca cel rosu si cind o sa-l vada o sa-l ceara pt mine. Ihi, zic eu si mami ta unde lucreaza? E vanzatoarea de la magazin, tontule, zice, apoi aratandu-mi cu capul pe nenea Iosca ce transporta saci mei cu pufuleti, zice, se pare ca tocmai a gasit un fraier, asa ca plec sa vad.

Acu chiar simt ca ma enervez de-a binelea, ajung acasa, am 3 saci de pufuleti, da` ceas desteptaretz tot n-am. Ma duc la vecina mea tanti Agripina, cea care are si agentie de presa la ea in fata portii pe scaun si de unde poti afla toate stirile mult inaintea presei Judetene si o rog daca poate sa ma trezeasca si pe mine dimineata pe la 7. Te trezesc bucuros zice ea ca eu tot nu mai pot dormi de vre-o saptamana de cand bosorogul de Costache se tine cu libidinoasa de Victoria lui Gogu si acu` tre` sa stau toata noapte sa vad cand se intalnesc, cand vine ea si cand pleaca. Ok, plec bucuros macar rozolvasem problema, ajung acasa ma tolanesc pe fotoliul pat din bucatarie unde dorm de vreo saptamana din cauza ca in casa zugravesc si rontaind la pufuleti adorm cu gindul la Simona noua vinzatoare de la magazin. Dimineata la 7 tanti Agripina tipa tare la geamul meu, Ninuleeeeeeeee ! fi-ti-ar a dracu` urechile sa-ti fie hai scoala! Deschid geamul ii multumesc si-i doresc sanatate, ce sanatate maica, zice ea, ca mi-a rupt inima Costache, arza-l-ar focu hal rau sa-l arza, 20 de ani am facut mancare fara rantas la barbat si la copii doar sa poata si el manca, ca zicea ca aia cu rantas il arde pe piept, si mi-am trimis barbatul sa lucreze la padure toata saptamana, sa- l pot incalzi la san si cand colo ce am incalzit, iaca un sarpe, zice Agripina cu ochii in lacrimi, si acu cind imi ajuta Bunul Dumnezeu si ramasei vadana o lua pe Goguleasa, ca are tractor...

Inchisei geamul si o lasai sa-si planga amarul si eu ma pregati sa plec la prima mea zi din viata de munca voluntara. Ajunsei la locul de intalnire, nici tipenie de om, stau si astept, nimeni nimic, astept...Luasem la mine o plasutza cu 3 pungi de pufuleti, scot una si incep sa rontzai, e deja 9:10, trece pe lunga mine Sivu Cirnu Clopotarul bisericii, ma intreaba ce fac, ii spun ca stau si-astept, dar il intreb si io daca nu vrea si el niste pufuleti, ca slava Domnului este din belsug, el zambeste si zice nu vreu, Doamne fereste, sa nu fie din cei expirati. Eee... expirati pe dracu, zic, Doamne iarta-ma, dar el scoate din buzunar un ziar judetean si-mi arata, sub titlu scrie mare: Un transport de pufuleti pt sinistrati din Moldova a fost returnat unei firme din Hunedoara deoarece pufuletii erau expirati... Inmarmurit scot punga din plasa si caut termenul de garantie, pe punga scrie expire date 22 05 2007. Aoleu, mancai pufuleti expirati, fi-mi-ar capu` sa-mi fie, pun repede punga la loc, acu chiar ca turb de furie. El ma intreaba, ei cum e??? E bine sunt ok...Aaaa, inseamna ca ai noroc, zice el da mie tot mi-e frica, si pleca.

O masina opreste langa mine, din ea se da jos Primarul, vine, da mana cu mine, ma intreaba, unde-s restu de oameni??? nu stiu, zic, eu m-am prezentat, acu` de ceilalti nu-mi pasa. Ok zice, nu-i nimic, problema e ca vin de la ziar sa ne filmeze cum merge treaba da las` ca rezolv, aduc pe mama, tata, soacramea si socrumiu si restul spunem ca sunt pe alte zone si ne descurcam noi. Ok zic, cum vreti, el deschide portbagajul si incepe a scoate la tarnacoape, cazmale, greble si lopeti. Le lasa jos si pleaca, raman langa ele, acu nu mai pot minca nici pufuleti, daca nu stiam ca-s expirati n-aveam treaba da acu`...fir-ai al dracu Cirnule cu ziarul tau nenorocit sa fii, zic eu in sinea mea. Incepe canicula sa se arate, e deja 11...si 20...dupa soare, simt ca ma sufoc, umbra ioc, trece o carutza cu romi care ascultau manele, se opresc si ma intreaba. Haoleo manca-ti-as, da ce fasi cu atatea schule si toate alea acilea in mergine da drum? Poi iaca le pazesc, zic, si nu le dai pe lighene, ori perdele?... ca avem niste perdele de bumbac, facute din plastic suta la suta de n-a vazut ochii tai, sari-ti-ar, de cand esti, zice o balabusta ce avea in par tot PIB-ul BNR pe 3 luni. Eu stau ma gandesc si zic, da cat dati? Poi, zice ea, 5 lei. Pai cinci lei e nimic, zic eu, si la fierul vechi capat cel putin dublu... Ase-i zice ea, da transportul?! cam cat crezi ca te costa? aci m-a prins, ii zic uite da-mi 10 lei si-ti dau si 2 saci de pufuleti, se invoieste, ii dau sculele Primarului, ma ia in carutza, ajung acasa ii dau saci de pufuleti si-mi da 10 lei. Stau, ma uit la bani...ok acu sa merg eu cu ei frumusel si sa-mi cumpar un ceas de la pravalia Simonei. Merg, acolo inauntru...Primarul si Televiziunea, tocmai le explica ca inca inainte de rasaritul soarelui cetatenii se adunasera si in jurul orei 10 a fost gata campania de curatenie, e fericit, cei de la TV tristi, pierdusera momentul... Primarul ma intreaba, ce facusi mai cu sculele, le aruncai, ce vroiai sa la vade cei de la tv si sa-si dea seama ca nu am inceput inca, daramite sa terminam?! A...ai dreptate, bine ai facut, uite pt asta o sa-ti fiu recunoscator si zicind asta baga mana in buzunar si-mi dete 5 lei, luai banii, el pleca, Simona ma intreaba, ce doriti? un ceas zic, cu litere normale, imi da, ii dau 10lei si atunci vad ca mai am inca 5 lei, cei de la Primarul, ii zic sa-mi dea de aceia paste fainoase sa am ce minca o saptamana ca alti bani tot nu mai aveam de unde.

Ea ma priveste si simt cum inima mea se topeste incet, incet ca inghetata pe canicula, ma intreaba nu doriti mai bine o sticla de suc cu castiguri foarte mari, stiti, sub capac scrie ce ati cistigat si puteti cistiga chiar si o masina zice ea, si glasul ei e asa de placut pt urechiusele mele, dar simt cum imi chioaraie matele de foame si-i zic....lasati, lasati...io vreau sa mor sarac, dati-mi pastele fainoase. Dar stiti, zice ea, e ultima sticla si, stiti, norocul de multe ori ramane la urma. EEEE lasati, zic, io n-am noroc nici la urma nici la inceput, iau pastele fainoase si plec spre casa. Dupa 50 de metri aud pasi in urma mea, intorc capul si vad pe Tanase a lui Vasile cel chior ce venea fuga fuga in urma mea, astept si-l intreb, mai Tanase da` ce fugi mai asa de tare pe canicula asta, imi zice, Doamna Secretara de la Primarie a cumparat o sticla de suc si a castigat o masina Logan...aoleu, sticla ce trebuia s-o iau eu, zic in gand, si... si... aaa si nimic zice Vasile, da` concursul pt Logan trecuse de anul trecut, asa ca acu` nimeni nu-i mai da masina, cand vazu saracutza o lovi paralizia si acu fug la dispensar... O bucurie imensa imi umplu inima ce fusese strinsa de durere cu doar cateva clipe in urma, deci tot mai bine fu ca eu alesei pastele, cand ajung la mine la poarta, aci ma astepta Iosca, imi zice, auzi...brotacule, ieri mi-ai dat un sac de pufuleti expirati, asa ca acu imi esti dator, daca nu vrei sa te duc pe la Protectia consumatorului ia da-mi matalutza 10 lei pt drum. Ii explic eu ca n-am, ca o sa-i dau la pensie, da` el as...vrea atunci pe loc si pace, ii arat ca la mine n-am decat o punga de paste fainoase varsate vreo 3 Kile...si ceasul... Aha zice, e bun si asta si hat, imi ia ceasul, apoi pleaca linistit ca-si recuperase paguba, doar eu ma grabi sa intru repede, vroiam neaparat sa mananc niste paste...si mai era atat de putin pana apunea soarele.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Moartea unui joc frumos

Casio G-Shock, un ceas fara concurenta

Blogul lu' Ninu si Lumea femeilor